Įmonių steigimas

Įmonės, kurias galėtų valdyti moterys. Įmonių steigimas Lietuvoje yra prieinamas tiek moterims, tiek vyrams. Taigi, steigti ir valdyti jas gali nesvarbu kokios lyties asmenys. Tačiau vis dėlto pažvelkime stereotipiškai. Žiniasklaida mums nuolat formuoja socialinę moters lytį, tikina, kad jos savęs pateikimas ir steigimas visuomenėje turi būti vienoks arba kitoks. Ar tikrai? Nubrėžiamos aiškios ribos, iškeliami pastebimi autoritetai. Paimkime tradicinį visuomenėje įprastą modelį, ir pagal jį nubrėžkime, kokių imoniu negalėtų, ir kokias galėtų, steigti bei valdyti moterys.

Įmonių steigimas

Kirpykla, grožio salonas

Tokių imoniu steigimas kaip grožio industrijos, yra moterų reikalas – kone šaukte šaukia žiniasklaida. Ir iš tiesų, kiek populiariųjų žurnalų, portalų ar laikraščių pavartysime – visur matysime, kad būtent moterims turi taip rūpėti grožis. Taigi, tokių imoniu, kaip kirpyklos, grožio salonai arba kartais net – SPA centrai, turėtų ir imtis ne kas kitas, o dailiosios lyties atstovės. Vadinasi, steigimas turėtų prasidėti ties kasdieniu susirūpinimu sava išvaizda, o baigtis – ties procedūra gana oficialia, tai imoniu steigimas.

Naudinga pasidomėti:

Grožis moteriai nuolat priskiriamas kaip ta sritis, kurią ji privalo puoselėti, išmanyti, būti tiesiog lydere čia. Tačiau neretai, vadovaujantis senuoju patriarchatiniu modeliu, tai sužlugdo daugybę moterų, manančių, jog pasaulyje viskas gali suktis tik apie šią sritį. Jeigu pavyksta pasiekti tokią pakopą kaip imoniu steigimas, tuomet viskas gerai. Tačiau dažniau moterys ir merginos tampa ne kūrėjomis, o vartotojomis, mažai ką bematančiomis už siauro regos lauko. Viena vertus, jos apriboja save nuo kitų sričių (gal, kitu atveju, būtų įdomu, tarkime, kompiuterinių technologijų imones steigimas internetu), o taip pat, jeigu pačios neturi gerų fizinių duomenų, jaučiasi pasmerktos, nuvertina save.

Kepykla, restoranas

Europoje labiau paplitęs posakis, jog vyrai yra puikūs kulinarai. Tačiau maisto industrijos imoniu steigimas Vilniuje tikrai gali būti būdingas ir moterims. Na o kaip yra provincijoje? Ten, kur vis dar veši senovinės pažiūros, neabejotinai esti ir nuostata, jog moters vieta yra virtuvėje. Taigi, imoniu pardavimas gali būti ir tarp moterų, jeigu tai susiję su maisto pramone. Tarkime, itin normaliu dalyku, atrodytų, būtų galima laikyti, tarkime, tai, kad moterys dirba kepyklose, konditerijos parduotuvėse. Tačiau šių laikų pasaulyje maisto pramonė nebeturi nieko bendro su žmogaus lytimi. Tai – atskira kultūra, kurioje svarbiau tradicijos ir originalumas.

Drabužių ir avalynės parduotuvė

Aprangos ir avalynės UAB steigimas taip pat, pagal senąjį modelį, gali būti priskiriamas ir moterims, ne tik vyrams. Jeigu ir tokios imones steigimas nevyksta, tačiau, priimta manyti, ji bent jau pati domėsis mada. Gal kažkieno kito vyksta imoniu steigimas – Kaunas, Vilnius ar bet kuris kitas miestas. Tačiau moteris norės sužinoti, kas ten parduodama, nes skudurai, esą, joms labai rūpi.

Šiais laikais toks mąstymas žeidžia visuomenę, ar tai būtų vakarietiška šalis, ar vyktų imoniu steigimas Baltarusijoje. Dizainas laikoma aukštuomenės sritimi, jį lengvai išmanyti tikrai gali ne kiekvienas, tam reikia daug domėjimosi ir netgi bendro mados jausmo – intuicijos. Tad, net jeigu kažkas šiais laikais ir sakytų, kad tik moterims gali tikti drabužių srityje imoniu steigimas, buhalterines paslaugos, tai atrodytų, jog tai prestižinės vietos pasiūlymas. Taigi, tai ne žemintų, o, anaiptol, šiek tiek paaukštintų moterį.

Kad ir kaip ten bebūtų, žiniasklaida ir reklama nuolat siūlo tokias gyvenimo perspektyvos, kokios, visgi neatitinka realybės. Tik daliai moterų suformuoja neadekvatų požiūrį į pasaulį ir savo vietą jame.

Straipsnių talpinimas